Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Hyra ut sina katter?

Av Mona - 21 januari 2009 20:47


Jag tänkte på en liten rolig sak igår, hade man inte kunnat hyra ut sina katter till ensamma människor som vill ha sällskap för en dag eller två?


Tänk vad mycket ens husdjur kostar, för mig är det minst 700kr/mån, ibland mer.


Jag har sagt till mina katter att det hade varit underbart om dem hade kunnat hjälpa till med en liten slant i månaden, tänk vad mycket dem får gratis!


Då kom jag på den briljanta idén att hyra ut dem!




Vad kan man ta per timme? Kanske en 500kr/timme?


Annonsen skulle kanske kunna se ut så här:


Till ensamma människor som söker sällskap:


Jag hyr ut mina underbara katter som sällskap till dig som inte har någon vän eller familj. Till dig som älskar katter eller djur överhuvudtaget.


Mina katter är väldigt sällskapliga, vill ha massa kärlek! Lite kli under hakan och på magen är uppskattande.


Mat får du i samband med överlåtandet, vilket består av Torrfoder av högsta kvalité. Även en liten kattlåda med sand överlåtes.


Är du intresserad? Hör av dig till Mona Hansson.


Tänk om man hade kunnat göra så ;)


Nää jag skojade bara hehe, jag skulle aldrig kunna låna ut mina underbara katter till ngn!!! Det är ju mina barn som jag älskar över allt annat!


Men en liten rolig tanke var det ändå ;)


Ikväll har jag färgat håret och mer om det skriver jag om imorgon, för nu e det dags för mig att nanna kudden!


Kram Mona



 
 
Ingen bild

Musse

22 januari 2009 09:13

Du kan ju hyra ut dem att fånga möss på Pelles Pizzeria.

 
Mona

Mona

22 januari 2009 19:06

tro mig, jag skulle mer än gärna låna ut vår katt. den tar för mycket plats och hårar överallt, till råga på allt så vill han ha mat titt som tätt. det kan inte vara lätt att leva i fångenskap...

tack för nomineringen och för dina fina ord om min blogg :) jag blev jätte glad!!

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Conny

22 januari 2009 19:38

Inte alls en dum idé. Bara att du håller koll på att det är bra människor som du lånar ut dem till :) Sen kanske 500 kronor i timmen är lite mycket, men man kanske kan pruta lite? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 5 oktober 2012 18:58

Var tänkt att jag skulle ut med jobbet idag och spela biljard och äta gott men jag valde att stanna hemma dels för att jag är jätte trött då vi knappt inte har sovit något i natt, har 5 maskiner tvätt varav 3 maskiner är enbart från i går och i dag...

Av Mona - 5 oktober 2012 06:43

Ringde precis till dagiset och berättade att Bastian har kräkningar och diarré och stannar hemma och då sa hon att hon precis läst på en tavla att fler barn på avdel. storken har maginfluensa, så då vet vi varför Bastian är dålig. Vi vaknade till...

Av Mona - 4 oktober 2012 21:31

Då blir det första gången man vabar imorgon. Bastian har kräkt jätte mycket och det har blivit en del sängbyten och klädbyten. Han blev även likblek i ansiktet det lilla grynet. Då förstår jag varför han var så gnällig och ledsen efter dagiset id...

Av Mona - 4 oktober 2012 17:06

Bastian ville inte sov idag på förskolan så han sov här hemma mellan tre och fyra. Och nu försöker jag få i honom lite mat men jag lyckas inget vidare. Har vill inte bli matad eller äta själv. Han är visst fortfarande rätt trött för det ser ut som at...

Av Mona - 4 oktober 2012 05:08

Godmorgon. Jag trodde stenhårt att Bastian skulle få hög feber och bli slö men han var som vanligt igår. Eller ja, han var lite gnällig och ville inte äta middag men när Stefan kom hem vid sex tiden piggnade han till ordentligt och var super glad :) ...

★ Presentation ★

♥ Familjen ♥

 

Fråga mig ⁇⁇

1 besvarad fråga

Omröstning ✘✔

Hur hittade du min blogg?
 Via facebook
 Via vänner
 Via topplistan
 Någon annan stans

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

GÄSTBOK ✒

Besöksstatistik ♟♟♟

Och klockan är nu...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards