Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Färgat håret

Av Mona - 22 januari 2009 20:06


Igår när jag kom hem, lagade jag mat och plockade undan lite här hemma. Och sen var det dags att färga håret.


Köpte två flaskor Garnier Nutrisse Guld Blond och den färgen har jag aldrig haft, så man var lite nervös.


Det tog rätt lång tid eftersom jag har ganska långt hår, samt att det e väldigt tjockt, vilket resulterar i att man måste verkligen gnugga in det som fan, så att man når hårbotten och underhåret.


Men sen när verkningstiden var klar, gick jag in och duschade, och efter en liten stund tog jag av mig handuken som jag hade virrat runt huvudet, och jag blev super nöjd över resultatet.


Stefan var inte lika nöjd, han tyckte det var finare med det ljus som jag hade innan. Nu blev det guld blont med lite inslag av rött, faktiskt väldigt fint.


På jobbet trodde jag att vissa skulle se det med en gång, vissa gjorde det, medan andra frågade lite tvekande: Har du färgat håret?


Jag kan hålla med om att det syns inte jätte mycket att jag färgat det, men man själv ser det väldigt tydligt.


Men huvudsaken är att jag är nöjd. Jag har ingen bild på mig själv än med min nya hårfärg, men det kommer kanske :)


Imorgon är det äntligen fredag, och jag har lite långhelg eftersom jag är ledig på måndag, då jag och Stefan ska åka till Linköping.


Imorgon är det tänkt att jag och Stefan ska gå på bio, det blev ju inget förra fredagen eftersom jag hade yrsel, vilket har gått över som tur är! Så imorgon hoppas jag verkligen att det ska bli av.


På lördag och söndag ska jag ha kalas. På lördag kommer: Mamma, pappa, brorsan, Lisa, Hasse, Benny, Hanna och farfar. Mormor är också bjuden, men jag tror inte att hon kommer då hon mår dåligt. Men det hade varit trevligt om hon hade orkat.


På söndag kommer Camilla, Jörgen och barnen samt Claus och Annika. Ska bli väldigt trevligt!


Det enda jag faktiskt önskar mig i present är pengar! Låter kanske som en väldigt tråkig present, men för mig är det väldigt uppskattande, dels för att jag ska spara pengar till en utlandsresa i sommar och för att jag verkligen inte önskar mig ngt annat ;)


Men det e klart...vill inte folk ge mig pengar i present, så blir jag självklart överlycklig för det jag får!


Vissa anser ju att sådant är tradigt att ge bort.


Jag själv tycker det är enkelt och smidigt hehe ;)


Just nu i skrivande stund, är min älskling på sjukhuset...han har fått ngt i ögat, en svart liten prick mitt i Iris, och har haft nu i två dagar, och han är helt blodsprängd i ögat plus att det svider som fan säger han.


Redan för två dagar sedan sa jag åt honom, att han måste åka in, ögat kan ju torka ut, plus att om det är metall-spån som han tror, så kan det ju skrapa på hornhinnan, vilket inte är bra!


Men nää, han skulle inte åka in, den skulle nog komma ut av sig själv...envisa jävel....men äntligen tog han sig i kragen och åkte ut.


Så jag ska lägga mig på soffan nu och vila lite, sen ska jag nog hämta honom när han ringer, men det kan ta flera timmar innan man blir inkallad till en läkare tyvärr.


Nu slutar jag bloggen för denna gången!


Kram Mona

 
 
the same name

the same name

22 januari 2009 20:20

jo det var den jag tänkte på när jag skrev om katt i fångenskap :)

http://mittimittliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 5 oktober 2012 18:58

Var tänkt att jag skulle ut med jobbet idag och spela biljard och äta gott men jag valde att stanna hemma dels för att jag är jätte trött då vi knappt inte har sovit något i natt, har 5 maskiner tvätt varav 3 maskiner är enbart från i går och i dag...

Av Mona - 5 oktober 2012 06:43

Ringde precis till dagiset och berättade att Bastian har kräkningar och diarré och stannar hemma och då sa hon att hon precis läst på en tavla att fler barn på avdel. storken har maginfluensa, så då vet vi varför Bastian är dålig. Vi vaknade till...

Av Mona - 4 oktober 2012 21:31

Då blir det första gången man vabar imorgon. Bastian har kräkt jätte mycket och det har blivit en del sängbyten och klädbyten. Han blev även likblek i ansiktet det lilla grynet. Då förstår jag varför han var så gnällig och ledsen efter dagiset id...

Av Mona - 4 oktober 2012 17:06

Bastian ville inte sov idag på förskolan så han sov här hemma mellan tre och fyra. Och nu försöker jag få i honom lite mat men jag lyckas inget vidare. Har vill inte bli matad eller äta själv. Han är visst fortfarande rätt trött för det ser ut som at...

Av Mona - 4 oktober 2012 05:08

Godmorgon. Jag trodde stenhårt att Bastian skulle få hög feber och bli slö men han var som vanligt igår. Eller ja, han var lite gnällig och ville inte äta middag men när Stefan kom hem vid sex tiden piggnade han till ordentligt och var super glad :) ...

★ Presentation ★

♥ Familjen ♥

 

Fråga mig ⁇⁇

1 besvarad fråga

Omröstning ✘✔

Hur hittade du min blogg?
 Via facebook
 Via vänner
 Via topplistan
 Någon annan stans

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

GÄSTBOK ✒

Besöksstatistik ♟♟♟

Och klockan är nu...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards