Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Lite funderingar :)

Av Mona - 10 mars 2009 21:15


Till att börja med så har det absolut inte hänt ngt speciellt alls idag! Man har jobbat på som vanligt, sen kom pappa och hämtade mig, och sen har jag sovit lite och kollat på Linda Rosings program som suger! Men det e rätt skoj att se hur jävla blåsta alla är som deltar i denna tävling!


Hur kan man ens leta efter kärleken i ett tv program? Då måste man antingen vara desperat eller inte ha ngt självförtroende att man verkligen kan finna kärleken utan ett tv program!


Ja, och sen till ngt annat konstigt tänkande från min sida idag! Idag såg jag en silverfisk på jobbet, och hur tror ni mitt handlande var? Jo jag dödade den! Sen tänkte jag för mig själv, att fan vad onödigt gjort hehe, varför dödade jag den för?


Sen tänkte jag även att så många gånger vi bara dödar insekter, och till vilken nytta? Så fort vi ser en fluga surra omkring i hemmet, så åker flugsmällaren fram och pang, så dödar vi den...egentligen sjukt hehe, varför fick inte den stackars flugan leva för?


Eller om vi medvetet ser en spindel, mygga, myra..ja alla slags små djur, så dödar vi dem, antingen av skräck, eller bara för att dem ska dö!


Jag har dödat tusentals spindlar just för att jag är rädd, men hur kan man egentligen vara rädd för sånna små djur, vad kan dem göra mot mig som är såå mkt större? Okej om vi hade haft giftiga spindlar här, men det har vi inte! Så varför inte bara låta den vara egentligen? Myggor...iofs dem attacerar oss haha, dem sätter sig på oss, och suger vårt blod och sen kliar det som fan...kanske ett undantag att döda, men tänk ändå att oftast så släcker vi många liv till ingen nytta alls!


Myror dör nog oftast av att vi inte ser dem, men ibland har man verkligen försökt trampa ihjäl dem, men dem e rätt sega hehe.


Maskar fresten, varför brukar vi dela dem på mitten bara för att se om dem verkligen lever ändå? Varför inte bara låta dem stackars maskarna vara ifred?


Sen har vi iofs bin, getingar och humlor! Getingar är skit jobbiga, dem tycker jag iofs att vi kan döda lite då och då haha, dem flyger ju alltid efter en, och man springer runt och skriker och skämmer ut sig själv bland folk, och skulle man då lyckas döda den, då hade man nog haft ett stort flin på läpparna och sagt: "haha, där fick du din jävel" :) Humlor och Bin är inte lika jobbiga som getingar, dem är mer intresserad av blommer än människor :)


Ja det e väl lite vad jag funderade över idag, att oftast trampar vi ihjäl små djur eller drämmer till dem med flugsmällare och en hoprullad tidningen till ingen nytta!


Nästa gång jag ser en silverfisk eller ngn annan liten insekt, så ska jag antingen ignonera dem eller försöka fånga dem och släppa ut dem i naturen...fast iofs silverfiskar är bevis på smuts i huset...dem kanske man inte ska ignonera haha :)


Nä nu avslutar jag denna bloggen innan den blir alldeles för rörig och lång :)


Kram:                                                  
                                   

 
 
Conny

Conny

10 mars 2009 21:39

En bra blogg vännen, man ser ju insekter som mindre värda, men man kan ju vända det till mänskliga aspekter, som om vissa är värda mer än andra..Bara för att man har MÖJLIGHET att krossa dem, så väljer man att göra det.
Getingar förtjänar att dö ;) dock..

http://connysord.bloggagratis.se

 
Iza

Iza

10 mars 2009 23:49

Ja ryggont är inte alls kul det, har du en digital kamera eller scanner kan du ju alltid maila mig eller skicka en lapp på msn. Om du inte orkar skriva ner allt ,)
Ja jag måste verkligen börja träna min rygg..

Det är ok med tassarna nu, kan fortfarande vara lite rött mellan dom, men vi slutade med kortisonet efter som han blev kräksjuk stackarn.. men han slickar inte så mycket på tassarna nu så hoppas det försvunnit..
Krmar

http://diezel.bloggagratis.se

 
Iza

Iza

10 mars 2009 23:52

hehe rolig blogg om små djuren jag gillar dock inte myror så är dom inne hos mig dör dom , jag har liksom en löjlig fobi för dom. jag kan tex inte stå still i en barr skog o så..
Spindlar är faktiskt bra djur igentligen dom fångar ju alla andra små saker man inte vill ha ;)
Bin o så dom borde inte finnas inte heller mygg...
Maskar har jag aldrig vart dum mot, utan möjligtvis fiskat med dom.. usch elakt..
kram

http://diezel.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

12 mars 2009 10:53

Gumman jag kan inte rå för att jag dödar spindlar ibland dom har så många ben och dom springer såååå fort och jag vet aldrig var dom springer...och jag ryser när jag tänker på det...så spindelfobi har jag nog allt...så spindlar kommer nog att få gå mot sin död...När dom möter mig! Sorry :-)

http://honey-bunny.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mona - 5 oktober 2012 18:58

Var tänkt att jag skulle ut med jobbet idag och spela biljard och äta gott men jag valde att stanna hemma dels för att jag är jätte trött då vi knappt inte har sovit något i natt, har 5 maskiner tvätt varav 3 maskiner är enbart från i går och i dag...

Av Mona - 5 oktober 2012 06:43

Ringde precis till dagiset och berättade att Bastian har kräkningar och diarré och stannar hemma och då sa hon att hon precis läst på en tavla att fler barn på avdel. storken har maginfluensa, så då vet vi varför Bastian är dålig. Vi vaknade till...

Av Mona - 4 oktober 2012 21:31

Då blir det första gången man vabar imorgon. Bastian har kräkt jätte mycket och det har blivit en del sängbyten och klädbyten. Han blev även likblek i ansiktet det lilla grynet. Då förstår jag varför han var så gnällig och ledsen efter dagiset id...

Av Mona - 4 oktober 2012 17:06

Bastian ville inte sov idag på förskolan så han sov här hemma mellan tre och fyra. Och nu försöker jag få i honom lite mat men jag lyckas inget vidare. Har vill inte bli matad eller äta själv. Han är visst fortfarande rätt trött för det ser ut som at...

Av Mona - 4 oktober 2012 05:08

Godmorgon. Jag trodde stenhårt att Bastian skulle få hög feber och bli slö men han var som vanligt igår. Eller ja, han var lite gnällig och ville inte äta middag men när Stefan kom hem vid sex tiden piggnade han till ordentligt och var super glad :) ...

★ Presentation ★

♥ Familjen ♥

 

Fråga mig ⁇⁇

1 besvarad fråga

Omröstning ✘✔

Hur hittade du min blogg?
 Via facebook
 Via vänner
 Via topplistan
 Någon annan stans

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

GÄSTBOK ✒

Besöksstatistik ♟♟♟

Och klockan är nu...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards