Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Mona - 16 februari 2009 21:17


Idag klockan 13.00 samlades släkt och vänner för att ta ett sista farväl av Conny, min älskade morbror. Det var så extremt fint inne i kyrkan! All beröm till Zandra och hennes familj som hade ordnat det så fint!


Begravningen var kanske högst en halvtimme, och vi sjöng två psalmer, och lyssnade även på en cd-skiva av Smookey som var Connys favoritband, och sen sjöng även Conny´s kusin Tony en jätte fin låt från psalmboken.


Sen kom 6 svartkläda män fram och bar ut kistan, och så gick vi allesammans bort till hans gravplats, och slängde ner roser och tog ett sista farväl.


Sedan samlades alla inne i församlingshemmet, där vi åt en jättegod smörgåstårta, och det bjöds även på kaffe och kakor. Det var jätte trevligt att se alla sina släktingar igen, speciellt Theresa, det var många år sedan vi träffades, var när mormor fyllde 70 vilket är för 6år sen har jag för mig, är dålig på att komma ihåg hur gammal mormor är. Fick även reda på av Theresa att hon läser min blogg, vilket är jätte trevligt :) Vi får ta och träffas en dag gumman!


Vid tre tiden tackade Stefan och jag för oss, och begav oss hemmåt, jag var jätte trött och omtumlad, och hade en fruktansvärd huvudvärk, gick och la mig direkt när jag kom hem.


Klockan sex vaknade jag, och sen körde jag lillebrorsan hem, och sen åkte jag hem en stund till Benny och Hanna.


Och nu är jag hemma igen, och ska snart lägga mig, man ska ju upp imorgon och jobba fast att jag hellre hade velat vara hemma, man är ju helt slut!


Vila nu i frid min älskade morbror! En dag kommer vi träffas igen och då ska vi hitta på en massa bus och ha skoj :)


Jag kommer givetvis besöka din grav ofta!


Många kramar:                                                  
                     

★ Presentation ★

♥ Familjen ♥

 

Fråga mig ⁇⁇

1 besvarad fråga

Omröstning ✘✔

Hur hittade du min blogg?
 Via facebook
 Via vänner
 Via topplistan
 Någon annan stans

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

GÄSTBOK ✒

Besöksstatistik ♟♟♟

Och klockan är nu...

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards